Pragnienie młodych dziewcząt i kobiet, aby zachować swoją urodę, spotkało się ze specjalistami z dziedziny genetyki, dermatologii, biologii i chemii. W wyniku poszukiwań nowych formuł, wprowadzania innowacyjnych technik i składników połączonych w unikalne wariacje, wszystkie zaawansowane osiągnięcia kosmetologiczne zostały ucieleśnione w profesjonalnych liniach kosmetycznych. To produkty, które wybierają profesjonaliści: produkty, które poradzą sobie z każdym, najtrudniejszym zadaniem pielęgnacji skóry.
Kosmetolodzy często polecają pacjentom kosmeceutyki, czy profesjonalne kosmetyki, które są dostępne tylko w ich gabinetach – np. ZO Skin, GIGI, Holy Land. Marki przekonują kupujących, że takie produkty bardziej przypominają leki niż zwykłe kosmetyki.
Kosmetyki profesjonalne
Kosmetyki profesjonalne to specjalna kategoria produktów, która przeznaczona jest do stosowania w specjalistycznych salonach kosmetycznych, klinikach i gabinetach.
Główne różnice między profesjonalnymi kosmetykami a zwykłymi masowymi produktami kosmetycznymi to:
– podejście do produkcji: każdy produkt jest wynikiem badań i badań naukowych, weryfikacji skuteczności
– skoncentrowany skład wzbogacony o składniki aktywne,
– wysoka wydajność
– obowiązkowa obecność specjalnych protokołów (procedury) do profesjonalnego korzystania z zestawu narzędzi do rozwiązywania niektórych problemów klienta salonu kosmetycznego.
Ale najważniejsze jest to, że profesjonalne kosmetyki nie maskują objawów, ale aktywnie wpływają na główną przyczynę problemu i działają leczniczo.
Klasyfikacja narzędzi profesjonalnych Istnieją 2 szerokie kategorie, do których można zaklasyfikować preparaty zawodowe.
Linia produktów do zastosowania w centrach kosmetologicznych, salonach i klinikach.
Seria profesjonalnych produktów do użytku domowego.
Druga grupa harmonijnie uzupełnia kompozycje stosowane w salonach, pozwalając szybko osiągnąć pożądany efekt i przedłużyć efekt uzyskany po zabiegach.
Kosmetyki profesjonalne można podzielić na następujące rodzaje produktów:
- do pielęgnacji twarzy (oczyszczanie, odmładzanie, rozjaśnianie, gojenie, nawilżanie itp.);
- pielęgnacja ciała (działanie regenerujące, antycellulitowe, nawilżające, przeciwobrzękowe, ujędrniające);
- pielęgnacja włosów (szampony oczyszczające i serum regenerujące);
- kosmetyki dekoracyjne (pudry matujące, podkłady tonalne)
Wyższy koszt kosmetyków profesjonalnych w porównaniu z produktami masowymi jest w pełni uzasadniony ważnymi zaletami: profesjonalne produkty zawierają zwiększoną ilość witamin i składników, które skutecznie oddziałują na skórę; gwarantują gojenie i odbudowę skóry, naturalnego wyglądu; całkowicie bezpieczny, organiczny i hipoalergiczny; pomogą wyeliminować dermatologiczne, kosmetyczne niedoskonałości i zapomnieć o nich na zawsze.
Co to są „kosmeceutyki”?
Raymond Reid, założyciel American Society of Cosmetic Chemists, ukuł ten termin w 1962 roku. Kosmeceutyki nazwał połączeniem kosmetyków i farmaceutyków (leków). Reid nie używał tego terminu w badaniach, ukuł go do przemówienia, by wręczyć medal tego właśnie towarzystwa chemików. Tak opisał kosmeceutyki.
Cosmeceutical to naukowo opracowany produkt do użytku zewnętrznego na organizm ludzki.
Kosmeceutyczny produkt zapewnia pożądany efekt.
Produkt kosmeceutyczny posiada pożądane walory estetyczne.
Kosmeceutyki spełniają surowe normy chemiczne, fizyczne i medyczne.
Kosmetyki to produkty „do oczyszczenia, zdobienia, podniesienia atrakcyjności lub zmiany wyglądu”, a leki to produkty „do diagnozowania, leczenia i profilaktyki chorób” lub „wpływające na strukturę lub jakąkolwiek funkcję organizmu”. To samo dotyczy Stanów Zjednoczonych: FDA (Food and Drug Administration – red.) ostrzega, że z prawnego punktu widzenia termin „kosmeceutyki” nic nie znaczy, a produkty z takim oznakowaniem nie są poddawane dodatkowym badaniom medycznym.
„Zgodnie z przepisami europejskimi segmenty kosmetyków profesjonalnych, kosmetyków aptecznych, dermokosmetyków należą do kategorii ogólnej – „kosmetyki. „Podlegają tym samym wymogom, co w przypadku wszystkich innych kosmetyków: bezpiecznej dla konsumenta kompozycji składników, braku substancji zabronionych oraz certyfikacji zgodnej z przepisami kraju pochodzenia produktu.”
Kosmetyki przed wejściem na rynek przechodzą certyfikację i deklarację – na tych etapach będą sprawdzane pod kątem zgodności z bezpieczeństwem, deklarowanym wykazem składników oraz ich stężeniami. Producent nie może dobrowolnie wprowadzać do składu składników farmakologicznych, hormonów lub substancji czynnych w stężeniach przekraczających dopuszczalne dla kosmetyków. Produkt jest pozycjonowany jako „odpowiedni dla skóry atopowej”, to podlega dyrektywie kosmetycznej, jeśli jest przeznaczony do „leczenia skóry atopowej” lub „zapobiegania objawom atopii”, to podlega dyrektywa.
Czy kosmeceutyki różnią się od innych kosmetyków?
We współczesnych pracach naukowych kosmeceutyki nazywane są hybrydą kosmetyków i farmaceutyków, która zawiera składniki aktywne: przeciwutleniacze, środki przeciwzapalne, alfa i beta hydroksykwasy, peptydy, retinoidy. W skład tych składników wchodzą również ekstrakty roślinne, co samo w sobie jest dyskusyjne: nie każdy ma bazę badawczą, która potwierdza skuteczność w pielęgnacji skóry. Autorzy prac proponują uznanie produktu za kosmeceutyk, jeśli:
- składnik aktywny z tego produktu może wnikać głębiej niż warstwa rogowa skóry;
- składnik aktywny ma biochemiczny mechanizm działania na skórę;
- są opublikowane, recenzowane, podwójnie ślepe, kontrolowane placebo badania kliniczne potwierdzające skuteczność. Sztuczka polega na tym, że produkty, które nie nazywają siebie „kosmeceutycznymi” lub „profesjonalnymi”, spełniają te kryteria.
Powyższe parametry spełnia każdy krem zawierający kwas glikolowy lub retinol w stężeniu roboczym. Kosmeceutyki obejmują The Ordinary, Drunk Elephant, GlamGlow, Dr.Jart+, La Roche-Posay, Kiehlʼs i inne marki. I odwrotnie, zwykły „kosmeceutyczny” krem nawilżający może nie spełniać pierwszego punktu: nie może zawierać składników, które przenikają do warstwy rogowej naskórka.
Czy muszę kupować kosmetyki zwane kosmeceutykami?
Możesz kupić dowolną markę, jeśli Ci się spodoba. Ale przepłacanie za fundusze tylko dlatego, że mają etykietę zbliżoną do medycyny, nie jest konieczne. Dotyczy to również „profesjonalnych” produktów do pielęgnacji skóry sprzedawanych w salonach kosmetycznych i gabinetach kosmetologicznych: wszystkie kosmetyki podlegają tym samym przepisom.
Historia nieznanego „profesjonalnego” składnika, który jest duży na etykiecie, który jest w zwykłym sklepie, moim zdaniem jeszcze się nie sprawdza. Kupujący powie: nie wiem co to jest, do czego jest potrzebne i jak z niego korzystać. Dziś po rozwiązanie problemu udają się do apteki lub kosmetyczki, ale po odżywienie, nawilżenie i dobry zapach do sklepu kosmetycznego.
Aby zrozumieć, czy produkt kosmetyczny jest skuteczny, należy spojrzeć na listę składników i sprawdzić, czy zawiera te, których potrzebujesz (np. kwas hialuronowy, retinol, witamina C). Możesz też zadać kosmetyczce pytania: co jest w składzie produktu i jak ci to pomoże. –
To, że kosmetyki są sprzedawane tylko w gabinecie kosmetyczki, oznacza, że producent wybrał dla siebie taki kanał. Jeszcze przed wprowadzeniem marki na rynek producent kalkuluje model finansowy i wybiera, jakim kanałem będzie sprzedawać produkt: poprzez apteki, sieci kosmetyczne, salony kosmetyczne, czy poprzez marketing sieciowy. Istnieją tylko dwie kategorie: kosmetyki i produkty medyczne (leki). Na przykład 25% kwas trichlorooctowy, który służy do peelingu TCA w salonie i Juvederm, który służy do biorewitalizacji, to produkty medyczne, a maska Holy Land Alpha-Beta & Retinol lub peeling Obagi Nu-Derm Exfoderm Forte to kosmetyki.
5 powodów, aby kupić profesjonalne kosmetyki
Jakie cechy mają profesjonalne narzędzia i dlaczego warto je kupić mimo wyższej ceny?
1.Skoncentruj się na konkretnym problemie
Te narzędzia rozwiązują konkretny problem. Pomimo różnorodności kolekcji kosmetycznych, wszystkie są podzielone na poszczególne linie w zależności od rodzaju skóry (sucha, wrażliwa, tłusta, mieszana), miejsca aplikacji (ciało, twarz), problemu do rozwiązania (likwidacja trądziku, walka z wiekiem- powiązane manifestacje). Kosmetyki – „jeden produkt ze wszystkiego”, w arsenale profesjonalnych kosmetyków nie istnieje: wąsko koncentruje się na rozwiązaniu jednego problemu.
2. Zintegrowane podejście
Linia produktów kosmetycznych, które specjalizują się w określonej części ciała (na przykład na skórze twarzy) i niedoborach, którymi należy się zająć (na przykład suchość), może obejmować kilka produktów, które rozwiązują problemy punktowe. Jest to zwykle oczyszczenie, tonizowanie, głębokie odżywienie, nawilżenie, wyeliminowanie peelingu – w połączeniu wszystkie produkty działają na osiągnięcie doskonałych rezultatów.
3. Wysoka gęstość składników aktywnych
Gęstość składników aktywnych może wynosić od 3% do 60%. Aktywnie działając na miejscu kompozycja wnika głęboko w warstwy skóry i działa silnie regenerująco. W efekcie widoczne stają się znaczące zmiany: zmniejsza się głębokość zmarszczek, skóra staje się gładka, promienna, ujędrniona.
4. Leczenie jest na pierwszym miejscu
Profesjonalna kosmetyka nie tworzy pozorów przekształceń, lecz leczy i odbudowuje. Pod względem działania produkty profesjonalne można porównać z preparatami leczniczymi. Dlatego powinny być używane wyłącznie pod nadzorem specjalisty.
5. Rozwój naukowy na straży zdrowia
Wysokiej jakości komponenty wchodzące w skład kosmetyków, substancje bioaktywne, fitohormony, naturalne kwasy i inne drogie składniki sprawiają, że profesjonalne produkty są najlepszą alternatywą dla zabiegów chirurgicznych. Jest to możliwe dzięki badaniom i innowacjom. Stworzone w laboratorium produkty o skutecznych formułach mają za zadanie w naturalny sposób rozwiązywać problemy urody, a ich jakość z roku na rok osiąga nowy poziom.