Przemysł kosmetyczny szybko się rozwija i kusi jak światła nocnego miasta. Osobowości medialne i blogerzy wprowadzają spersonalizowane linie kosmetyków, tworzą kolaboracje ze znanymi firmami, rywalizujące ze sobą firmy zaskakują wyjątkowymi „chipsami”, kolorowe paczki olśniewają oczy. A jednak tak bardzo chcesz stać się częścią tej wrzącej celebracji życia, że mimowolnie myślisz: „Jak stworzyć własną linię kosmetyków?” Jeżeli masz pomysł na biznes, ale nie wiesz nic o rejestracji, procesie produkcyjnym, dystrybucji, reklamie, logo, tekstach reklamowych, uczestniczenie w targach, promocje własnej marki poprzez prowadzenie sklepów internetowych, wizerunek marki kosmetycznej mediach społecznościowych (social mediach), współpraca z influencerami, badania rynku, mieć wiedzę na co coraz bardziej zwracają uwagę placówki inspekcji handlowej, wprowadzenie kosmetyków na rynek oraz stworzeniu własnych kosmetyków – jesteś naszym potencjalnym klientem. Napisz do pas, a otrzymasz ofertę na cały proces i poznasz warunki współpracy z nami. Tworzymy kosmetyki pod Twoją marką własną według twoicjh preferencji i wymagań branżowych.
Jak stworzyć własną markę kosmetyków i od czego zacząć?
Więc obudziłeś się w środku nocy z myślą „to jest genialne!” lub zapalił się ze sportowym zainteresowaniem „Chcę mieć własny biznes”. Ten pomysł pobudza umysł i motywuje do pilnego przenoszenia gór. Na tym etapie ważne jest, aby nie spieszyć się i nie oczekiwać natychmiastowych rezultatów. Najszybsze uruchomienie swojej firmy zajmie m.in. czas, pieniądze i wysiłek. Przygotuj się na to psychicznie. To uchroni cię przed rozczarowaniem i wypaleniem na wczesnych etapach i pozwoli stawić czoła rzeczywistości z szeroko otwartymi ramionami. Pierwszym krokiem przy stworzeniu własnej marki kosmetycznej, stworzeniu nowej linii lub nowych produktów – przysłanie informacji o typu produktów które chcesz stworzyć, do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć oraz ich własciwości. Po czy opracujemy dla ciebie pierwsze próbki produktów do testów. Otrzymasz informację marketingowe o wszystkich składnikach wraz z kalkulacją, co pozwoli twojej firmie sprawdzić jak wychodzisz na tle konkurencji biznesu kosmetycznego. Tak jak rynek kosmetyczny jest ogromny i klienci szukają produktów, które będą strzałem w dziesiątkę w ich codziennej pielęgnacji.
Wykonaj prace przygotowawcze
Bez względu na to, jak niesamowity i niesamowity może się wydawać Twój pomysł, musisz dokładnie przetestować glebę i sprawdzić dźwignie handlu. Rynek produkcji kosmetyków jest bardzo duszny i zatłoczony, dlatego ważne jest, aby zrozumieć, do kogo naprawdę „podąży” twój produkt i jak trafić do serca odbiorców. W zależności od danych początkowych można warunkowo podzielić scenariusze rozwoju wydarzeń na dwa – bardziej skomplikowane i prostsze. Trudniejsze oznacza, że musisz wymyślić coś własnego.
Z minusów wejścia na rynek ze swoją własną marką – długi, trudny, kosztowny. W trosce o wyjątkowy produkt o cechach doprowadzonych do perfekcji będziesz musiał się dużo pocić. Śledzić trendy, szukać konkretne surowce, które należy zakupić na własny koszt, poszukiwanie inteligentnego technologa, opracowanie i dostosowanie receptury, wymagane stworzenia własnego zakładu produkcyjnego przejść przez cały proces marketingowy jak i pod kątem seo, newsletterów, tak i w wyszukiwarce google aby zdobyć identyfikację wizualną – wszystkie te etapy znacznie opóźniają upragniony moment „narodzin”. Pod własnym brabdem łatwiej wyprodukować gotowe produkty. Menu wyboru jest dość obszerne – od wiodących europejskich laboratoriów po Chiny i Koreę.
Główną wadą jest to, że istnieje duże prawdopodobieństwo spotkania klona twojego potomstwa w wybranej niszy. Dla tych, którzy nie są gotowi wydać energii w walce z konkurencyjnymi tytanami z Europy lub stać się kolejną etykietą na koreańskich naszywkach, jest trzecia opcja – zająć segment niskokonkurencyjny i zaoferować kupującemu produkt wysokiej jakości pod swoim brandem.
Branża rzęs i brwi przyciąga coraz większą uwagę przedsiębiorców. Projekt brwi i rzęs stał się świetną alternatywą dla codziennego makijażu, a otwarty, otwarty look to ponadczasowy trend. Która kobieta nie marzy o przebudzeniu się z bujnymi rzęsami i piękną krzywizną wymodelowanych brwi, bez specjalnego wysiłku? Jak widać, w głowie wyłania się sam portret konsumenta.
Poznaj rynek
Spójrz na jedne z najzdolniejszych w branży, gdzie zaczynali i jak dostali się tam, gdzie są. Taka analiza pozwoli nam ocenić ogólny obraz i rozważyć kilka pułapek. Nawiasem mówiąc, o pułapkach: wybierając segment, zwróć uwagę na takie parametry, jak trafność kierunku, popyt na produkty i poziom konkurencji. Przy tworzeniu własnej marki swoich produktów nie możesz się spieszyć. Gdy ważne jest, aby klienci szybko otrzymali wysokiej jakości usługi, coraz częściej sięgają po szybkie usługi. Laminowanie i przedłużanie rzęs przeprowadzane w gabinetach kosmetycznych, korekta kształtu i koloryzacja brwi to obecnie jedne z najpopularniejszych zabiegów ze względu na to, że nie zajmują dużo czasu i zapewniają długotrwałe rezultaty. Projektowanie oczu to młody i bardzo obiecujący kierunek. Trening mistrzowski trwa kilka tygodni i nie wymaga dużych inwestycji. Świadczy o tym rosnąca liczba brwimasterów i rzęsistek, którzy potrzebują do swojej pracy wysokiej jakości materiałów i narzędzi. Niektóre zabiegi (korekta, koloryzacja brwi) można wykonać samodzielnie, bez wychodzenia z domu, co oznacza, że takiemu konsumentowi trzeba zaoferować coś pożytecznego.
Na przykład firma Innovator Cosmetics® zaprezentowała w 2017 roku BRONSUN, pierwszą na świecie żelową farbę z efektem henny do rzęs i brwi w dwóch formatach jednocześnie: duża tuba do użytku profesjonalnego oraz minizestaw farby i utleniacza do koloryzacji w warunkach domowych.
– A co z konkurencją? – ty pytasz.
Odpowiadamy: ze względu na specyfikę kierunku, naprawdę dobrych producentów towarów dla branży rzęs i brwi jest niewielu. To nie jest ta sama sytuacja, co w branży pielęgnacji skóry, gdzie formuły dosłownie wędrują od puszki do puszki.
Znajdź producenta kosmetyków do stworzenia swojej marki kosmetyków. Produkcja własnych kosmetyków na zlecenie.
Od czego zacząć produkcję, to zadanie nie jest łatwe. Często młode firmy decydują się na kilka produkcji ze względu na niemożność zrealizowania całego cyklu tworzenia produktu w jednym zakładzie. Co naszym zdaniem należy rozważyć przede wszystkim:
Kompetencje partnerów.
Dowiedz się, o przetwarzaniu moich danych osobowych, warunkach wspólpracy, czy wszystkie informację będą poufne. Zastanów się czy akceptujesz regulamin współpracy, czyli umowę. Nie zapomniej zapytać o prawach autorskich i warunkach rezygnacji wpółracy, zanim podpiszesz umowę i przekażysz twoje dane osobowe.
Zgodność ze standardami jakości.
Na przykład obecność certyfikatu GMP wskazuje, że na wszystkich etapach produkcji przestrzegane są surowe normy, a właściwości produktu nie zmieniają się na wyjściu.
Surowiec.
Wybierając surowce do produkcji kosmetyków, należy pamiętać o równowadze składników naturalnych i syntetycznych. Nie jest tajemnicą, że na półkach sprzedawców detalicznych nie ma całkowicie naturalnych produktów gotowych. To właśnie dodatkowe składniki, substancje zapachowe i emulgatory sprawiają, że kosmetyk jest wygodny i przyjemny w użyciu, zachowując jednocześnie zalety naturalnych sąsiadów w składzie.
Kwalifikacje technologa.
Ten specjalista opracuje i dostosuje formułę produktu. Z reguły prawdziwe „gwiazdy” ich biznesu już pracują w kadrze partnera, więc nie musisz tracić cennego czasu na samodzielne poszukiwania.
Logistyka.
Ten parametr zależy od położenia geograficznego miejsca produkcji. Im bliżej Ciebie znajduje się fabryka partnera, tym niższy koszt dostawy produktu. Produkcja kontraktowa w Polsce znacznie obniża koszty logistyczne. masz możliwość udania się do fabryki i obserwowania etapów produkcji, dostosowania receptury i przetestowania produktu tu i teraz.
Badania.
Jest to obowiązkowy krok dla wszystkich produktów kosmetycznych. Sama usługa może być oferowana zarówno przez producenta, jak i specjalną agencję. Zbieranie dokumentów, badania laboratoryjne i wystawienie deklaracji zgodności trwają średnio 4-12 tygodni.
Zapakuj produkt
Na tym etapie zaczyna się prawdziwy „taniec z tamburynem”. Jak mówią, witają ich ubrania. Opakowanie musi być naprawdę angażujące: jest pierwszym wrażeniem produktu, sposobem na komunikację z klientem, a jeśli jest wykonane właściwie, stanowi znaczną przewagę konkurencyjną.
Możliwe jest opracowanie konkretnego projektu, ale w tym przypadku trzeba być przygotowanym na rozproszenie dostawców (jeden pudełeczko stempluje, butelki inny, a zakrętki pochodzą z Chin), nieuniknione awarie techniczne i wydłużony czas na gotowy produkt pojawi się na półkach. I możesz zamówić je zgodnie z katalogiem dostawcy, najlepiej w tym samym miejscu produkcji. Dzięki temu możesz zacząć sprzedawać znacznie szybciej.
Trendy mają ogromny wpływ na strategie prowadzenia swojej firmy oraz na branżowy wizerunek brendu. Na przykład, dbając o przyrodę, powinieneś zdecydować się na materiały biodegradowalne, recyklingowe tworzywa morskie i ekologiczne tusze. Moda na minimalizm sprawia, że szukasz sposobów na wyróżnienie się wśród dyskretnych sylwetek i czcionek konkurencyjnych produktów. Innym trendem w branży kosmetycznej jest zapożyczanie form z innych dziedzin.
Często kupujący chce zobaczyć, za co płaci: półprzezroczyste butelki i przezroczyste wkładki w kartoniku będą doskonałym rozwiązaniem. Do paczki możesz dodać interaktywny element – np. kod QR. Dzięki niemu kupujący będzie mógł otworzyć stronę z filmem i dowiedzieć się, jak korzystać z narzędzia i jakiego efektu się spodziewać. Wraz z rozwojem brandu opakowania kosmetyków mogą się zmieniać i udoskonalać. Na szczęście nowoczesne technologie pozwalają nam nieustannie eksperymentować i szukać nowych rozwiązań dla sprawnego dostarczania produktów. Ważne jest, aby zachować elastyczność i być w stanie się dostosować.
Uruchom sprzedaż
Załóżmy, że zdefiniowałeś koncepcję przedsiębiorstwa i uruchomiłeś produkcję, po otrzymaniu wszystkich niezbędnych dokumentów i certyfikatów. W kwestii promocji ważne jest wyczucie grupy docelowej i trendów rynkowych. Nie ma potrzeby od razu uciekać do dużych detalistów: właśnie założyłeś firmę, a Twoja firma jest jeszcze bardzo młoda, nie zdążyła wypracować sobie reputacji. Opowiedz o tym. Tutaj, podobnie jak w miłości i wojnie, wszystko jest dobre: skontaktuj się z liderami opinii w branży kosmetycznej, właścicielami kanałów tematycznych na YouTube, redaktorami magazynów, przyciągnij armię 30-40 tysięcy subskrybentów influencerami. Zbieraj recenzje i publikuj recenzje na stronie lub w publicystyce kosmetycznej. Handel internetowy szybko nabiera tempa. Oprócz witryn i marketów na Instagramie rośnie również udział sprzedaży na platformach handlowych.
Oceń wynik
Jak już zrozumiałeś, segment urody jest pełen niespodzianek, o których nie będziesz wiedzieć, jeśli nie zanurzysz się w gąszczu rzeczy z głową. Nie ma uniwersalnych instrukcji, a także gwarancji, że odniesiesz spektakularny sukces. Nie poddawaj się. Śledź wady i trudne momenty. W razie potrzeby naprawiaj błędy. Skonsultuj się z kolegami i partnerami biznesowymi. A co najważniejsze, zaufaj i słuchaj siebie.
Firma Cristal Cosmetics Laboratory, pomoże Ci na każdym etapie tworzenia własnej firmy, od pomysłu do odbioru gotowego produktu, który już możesz sprzedawać. Dostajesz wsparcie i pomóc na każdym etapie tworzenia twojego produktu lub serii kosmetyków.